Vid driftstörningar

Praktiska tips och kontaktuppgifter vid driftstörningar: EL - VATTEN - GAS - TV - BREDBAND

Obs! Gör gärna dessa kontroller innan du kontaktar förvaltningen Lars Hansson AB.

El

Kontrollera/stäm av ex trapphus, granne om det är ett större avbrott.

På E.ONs hemsida finns information om strömavbrott/andra händelser, både planerade och akuta avbrott.

Goda råd vid strömavbrott:

http://www.eon.se/privatkund/Kundservice/Avbrottsinformation/Goda-rad/

Dygnet runt:

020 - 88 00 22

www.eon.se

 

Varmvatten

Om varmvattnet inte fungerar -kolla först om det gäller bara din lägenhet eller ett större område.

Dygnet runt:

020 - 88 00 22

www.eon.se

Gas

Driftstörning ang gasen.

E.ON 

Dygnet runt:

020 - 88 00 22

www.eon.se

 

Weum

Dygnet runt:

0774 - 414200

www.weum.se

Vanliga frågor om gasen:

https://www.weum.se/kundservice

E-post: kundservice@weum.se

-------------------------------------------------------------------------------------

Vatten och avlopp vid akuta stopp, läckor och -översvämningar.

Stopp i vasken fixar du själv eller med fastighetsskötarens hjälp. Du som bor i bostadsrätt, betalar själv om du anlitar fastighetsskötaren.

VASyds hemsida kan du också hitta information.

Dygnet runt:

040 - 635 10 00

www.vasyd.se

-------------------------------------------------------------------------------------

Kabel/Digital TV

Instruktioner angående gruppanslutningsavtalet för Kabel-TV som Bostadsrättsföreningen Kilian 7 (Kilian Zollsgatan 7) har med Telenor.

Om du idag inte är registrerad på Kabel-TV med box som ingår via avgiften/hyran så kan du komma igång genom att kontakta 020 222 222 och beställa en ny box kostnadsfritt.

De TV-boxar som skickades ut i samband med bytet från Canal Digital till Bredbandsbolaget kan dessvärre inte längre återanvändas vid tecknandet. D v s du kanske valde att inte koppla in TV-boxen som delades ut och/eller inte heller gjorde omregistreringen inom den angivna tidpunkten enligt tidigare utdelad information från Bredbandsbolaget.

Du måste således få en ny box och kort utskickad.

  • Om du får problem och du är registrerad och ser på TV via TV-boxen så ringer du in på 020 222 222.
  • Om du får problem med TV-signalen och endast använder antennkabel direkt från uttaget till TV:n så kan du felanmäla detta på 0200 112 221.

Om din TV saknar bild - kolla med din granne, det behöver inte bara vara din TV som är utan bild.

Telenor
Vardagar 8 - 21, helger 9 - 21
Kundtelefon 020 - 222 222

https://www.telenor.se/kundservice/

 

-------------------------------------------------------------------------------------

Örestads Industribevakning

Vid akuta ärenden som inte kan uppskjutas till nästkommande vardag.

Dygnet runt:

040 - 93 12 70

www.orestadsbevakning.se

-------------------------------------------------------------------------------------

Bredband

Vid problem med uppkoppling/router eller annat behov av kundtjänst och service.

Telenor
Vardagar 8 - 21, helger 9 - 21
Kundtelefon 020 - 222 222

https://www.telenor.se/kundservice/