Vid driftstörningar
Praktiska tips och kontaktuppgifter vid driftstörningar: EL - VATTEN - GAS - TV - BREDBAND
Obs! Gör gärna dessa kontroller innan du kontaktar förvaltningen Lars Hansson AB.
El
Kontrollera/stäm av ex trapphus, granne om det är ett större avbrott.
På E.ONs hemsida finns information om strömavbrott/andra händelser, både planerade och akuta avbrott.
Goda råd vid strömavbrott:
http://www.eon.se/privatkund/Kundservice/Avbrottsinformation/Goda-rad/
Dygnet runt:
020 - 88 00 22
Varmvatten
Om varmvattnet inte fungerar -kolla först om det gäller bara din lägenhet eller ett större område.
Dygnet runt:
020 - 88 00 22
Gas
Driftstörning ang gasen.
E.ON
Dygnet runt:
020 - 88 00 22
Weum
Dygnet runt:
0774 - 414200
Vanliga frågor om gasen:
https://www.weum.se/kundservice
E-post: kundservice@weum.se
-------------------------------------------------------------------------------------
Vatten och avlopp vid akuta stopp, läckor och -översvämningar.
Stopp i vasken fixar du själv eller med fastighetsskötarens hjälp. Du som bor i bostadsrätt, betalar själv om du anlitar fastighetsskötaren.
På VASyds hemsida kan du också hitta information.
Dygnet runt:
040 - 635 10 00
-------------------------------------------------------------------------------------
Kabel/Digital TV
Instruktioner angående gruppanslutningsavtalet för Kabel-TV som Bostadsrättsföreningen Kilian 7 (Kilian Zollsgatan 7) har med Telenor.
Om du idag inte är registrerad på Kabel-TV med box som ingår via avgiften/hyran så kan du komma igång genom att kontakta 020 222 222 och beställa en ny box kostnadsfritt.
De TV-boxar som skickades ut i samband med bytet från Canal Digital till Bredbandsbolaget kan dessvärre inte längre återanvändas vid tecknandet. D v s du kanske valde att inte koppla in TV-boxen som delades ut och/eller inte heller gjorde omregistreringen inom den angivna tidpunkten enligt tidigare utdelad information från Bredbandsbolaget.
Du måste således få en ny box och kort utskickad.
- Om du får problem och du är registrerad och ser på TV via TV-boxen så ringer du in på 020 222 222.
- Om du får problem med TV-signalen och endast använder antennkabel direkt från uttaget till TV:n så kan du felanmäla detta på 0200 112 221.
Om din TV saknar bild - kolla med din granne, det behöver inte bara vara din TV som är utan bild.
Telenor
Vardagar 8 - 21, helger 9 - 21
Kundtelefon 020 - 222 222
https://www.telenor.se/kundservice/
-------------------------------------------------------------------------------------
Örestads Industribevakning
Vid akuta ärenden som inte kan uppskjutas till nästkommande vardag.
Dygnet runt:
040 - 93 12 70
-------------------------------------------------------------------------------------
Bredband
Vid problem med uppkoppling/router eller annat behov av kundtjänst och service.
Telenor
Vardagar 8 - 21, helger 9 - 21
Kundtelefon 020 - 222 222
https://www.telenor.se/kundservice/