Förvaltning & felanmälan

Teknisk förvaltning

Fastighetsskötsel och felanmälan - Lars Hansson AB, 040-49 69 55 eller larshansson.iskane@telia.com 

Vid akuta ärenden som absoluta inte kan skjutas upp till nästkommande vardag - Örestads bevakning, 040-93 12 70.

 

-------------------------------------------------------------------------------------

Ekonomisk förvaltning

SBC Sveriges BostadsrättsCentrum AB ombesörjer ekonomisk förvaltning för fastigheten.

www.sbc.se

Masttorget 6, 203 13 Malmö

Telefon: 040 - 622 67 70

Kundtjänst: tfn 0771 722 722

Vardagar kl 07.00 - 21.00

 

-------------------------------------------------------------------------------------

Vid driftstörningar

Praktiska tips och kontaktuppgifter vid driftstörningar: EL - VATTEN - GAS - TV - BREDBAND

Obs! Gör gärna dessa kontroller innan du kontaktar förvaltningen Lars Hansson AB.

El

Kontrollera/stäm av ex trapphus, granne om det är ett större avbrott.

På E.ONs hemsida finns information om strömavbrott/andra händelser, både planerade och akuta avbrott.

Goda råd vid strömavbrott:

http://www.eon.se/privatkund/Kundservice/Avbrottsinformation/Goda-rad/

Dygnet runt:

020 - 88 00 22

www.eon.se

 

Varmvatten

Om varmvattnet inte fungerar - kolla först om det gäller bara din lägenhet eller ett större område.

Dygnet runt:

020 - 88 00 22

www.eon.se

 

Gas

Driftstörning ang gasen.

Dygnet runt:

0774 - 414200

www.weum.se

Vanliga frågor om gasen:

https://www.weum.se/kundservice

E-post: kundservice@weum.se

 

-------------------------------------------------------------------------------------

Vatten och avlopp - vid akuta stopp, läckor och översvämningar.

Stopp i vasken fixar du själv eller med fastighetsskötarens hjälp. 
OBS! Du som bor i bostadsrätt, betalar själv om du anlitar fastighetsskötaren.

VASyds hemsida kan du också hitta information.

Dygnet runt:

040 - 635 10 00

www.vasyd.se

 

-------------------------------------------------------------------------------------

Kabel/Digital TV

Samtliga hushåll i föreningen är gruppanslutna och har tillgång till HDTV och bredband via Telenor. Om du inte är registrerad på Telenor så behöver du registrera dig hos dem genom att ringa 020 222 222 och beställa en router.
OBS! En engångsavgift på 500:- för router för bredband & HDTV tas ut av Telenor.

  • Om din TV saknar bild - kolla med din granne, det behöver inte bara vara din TV som är utan bild.

Telenor
Kundtelefon 020 - 222 222

https://www.telenor.se/kundservice/

 

-------------------------------------------------------------------------------------

Bredband

Vid problem med uppkoppling/router eller annat behov av kundtjänst och service.

Telenor
Vardagar 8 - 21, helger 9 - 21
Kundtelefon 020 - 222 222

https://www.telenor.se/kundservice/

 

-------------------------------------------------------------------------------------

Örestads Industribevakning

Vid akuta ärenden som inte kan uppskjutas till nästkommande vardag.

Dygnet runt:

040 - 93 12 70

www.orestadsbevakning.se